Dünya Helal Zirvesi, 35 ülke ve yaklaşık 400 kurum, kuruluş ve firmanın katılımıyla İstanbul Kongre Merkezi’nde yapıldı. Bu yıl “Yeni Çağın Yeni Normalleri: Helal Üretim ve Tüketimin Vazgeçilmezliği” temasıyla 25-28 Kasım günlerinde Discover Event organizatörlüğünde düzenlenen fuar, İslami Ticareti Geliştirme Merkezi (ICDT), İslam Ülkeleri Standartları ve Metroloji Enstitüsü (SMIIC) işbirliği ile Ticaret Bakanlığı tarafından gerçekleştirildi. Yaklaşık 35 bin kişinin ziyaret ettiği fuarda katılımcılar gıda, turizm, finans, tekstil, ilaç ve kozmetik sektöründen ürünler sergiledi. Fuara, Serhat Kalkınma Ajansı da bölgenin yöresel ürünleriyle katıldı. Fuarda, coğrafi işaretli bölge illerinin yöresel ürünleri olan reçel, salça, bal, turşu, kaşar ve çeçil peyniri, kara kovan balı olmak üzere bölgeye ait birçok ürün sergilendi. SERKA standını ziyaret eden katılımcılar, hem yöresel ürünlerden tattı hem de alışveriş yaptı. Fuarı ziyaret eden firma temsilcileriyle görüşen SERKA uzmanları, başta İslam İşbirliği Teşkilatı üyesi ülkeler olmak üzere fuara katılan ülke temsilcilerine ve firmalara yöresel ürünler hakkında bilgi verdi. Türkiye’nin hedefi 7 trilyon dolara çıkması beklenen sektörden daha fazla pay alabilmek. Son dönemlerde giderek gelişen Helal Gıda Sektörü trilyon dolarlık büyüklüğe ulaştı. Türkiye ise, hızla büyüyen sektörde önemli bir merkez olma yolunda. Ajans ise, bölgede üretilen yöresel ürünlerin körfez ülkeleri üzerinden pazarlara ulaşmasını amaçlıyor.
Bu yıl 7’incisi düzenlenen Dünya Helal Zirvesi ve bu kapsamda yapılan İslam İşbirliği Teşkilatı Helal Expo Fuarı, uluslararası bir platform oluşturmasıyla helal sektörü içerinde bulunan profesyoneller, uzmanlar ve helal ile ilgilenen herkes için fikir ve şahsiyetlerini temsil etme fırsatı yaratarak dünyanın en büyük uluslararası zirvelerinden biri olmayı hedefliyor.